Historie

Počátky: 20. – 40. léta

Příběh firmy Angelini má své počátky v roce 1919 v Anconě v malé farmaceutické laboratoři, ze které se Francesco Angelini vydává na cestu do světa průmyslu. V roce 1940 zakládá A.C.R.A.F., (zkratka Spojených chemických podniků Francesca Angeliniho), jejichž hlavní činností je dodnes výroba a distribuce léků. Záhy po skončení války Francesco Angelini přichází v Itálii jako první s vitamínem B12, posilujícím přípravkem v léčbě chudokrevnosti, nemoci, která byla v tomto období velmi rozšířena. Lék je vyráběn a prodáván pod značkou Dobetin a na trhu je velmi dobře přijat. Tato operace představuje první velký úspěch společnosti Angelini.


Zpět na začátek

50. léta: rozhodný okamžik

Francesco Angelini konsoliduje své činnosti a vede svůj podnik více průmyslově. Po dohodě se svým synem Iginem se na začátku padesátých let rozhodne rozšířit své aktivity do Říma, kde se dnes nachází sídlo vedení firmy. Ve stejném období se rozšiřují firemní činnosti a Angelini vstupuje do sektoru zboží každodenní spotřeby: v roce 1958 je založena firma Fater, pescarská společnost zaměřená na výrobu dětských plenek a dámských hygienických potřeb. Ve stejném roce je na trh uvedena Tachipirina, lék proti chřipkovému onemocnění na bázi paracetamolu, který je v dnes pediatry nejvíce předepisovaným lékem a jedním z nejprodávanějších výrobků svého druhu v Itálii.


Zpět na začátek

60. a 70. léta: "zlatá epocha"

Překlad reklamy: Pro zlatý zadeček Lines – nejprodávanější plenky v Itáli

V roce 1963, kdy Itálie zažívá porodní boom, společnost Fater uvádí jako první v Itálii na trh dětské plenky „na jedno použití" pod značkou Lines a o dva roky později se na trhu objevuje první řada dámských hygienických potřeb (stále pod značkou Lines). Jméno Lines je zvoleno proto, že připomíná slovo len (italsky lino), tedy materiál, ze kterého byly dámské a dětské hygienické potřeby do této doby vyráběny. V roce 1964, kdy umírá pan Francesco Angelini, přebírá vedení firmy jeho syn Igino. V šedesátých letech začíná produkce prvních originálních molekul farmaceutického výzkumu firmy Angelini.V šedesátých a sedmdesátých letech byly objeveny a vyvíjeny důležité a inovační molekuly, jako oxolamin (antitusikum), benzydamin (antinflogistikum), trazodon (antidepresivum) a dapiprazol (antiglaukomatikum). V oblasti výrobních technologií zavádí firma Angelini v roce 1975, jako první v Itálii, stroje na výrobu dětských plenek a je mezi prvními firmami užívajícími počítač na programování a v zavedení elektroniky do výrobních linek.


Zpět na začátek

80. léta: moderní a mezinárodní firma

Překlad reklamy: Moment …. a brzy ti je dobře….

V roce 1985 společnost Angelini dokáže vytušit potenciál analgetika ibuprofen v Itálii a uvede na trh speciální volně prodejné analgetikum proti bolestem hlavy. Lék se jmenuje Moment a jde o první příklad marketingu aplikovaného na farmaceutické výrobky. Ostatně Igino Angelini je již od šedesátých let přesvědčen o velkém významu komunikace pro úspěch svých výrobků.
V osmdesátých letech skupina Angelini zahajuje proces internacionalizace vytvořením výrobních závodů a obchodních struktur ve Španělsku a v Portugalsku. Obchodní činnost byla na Pyrenejském poloostrově zahájena v roce 1979, kdy byla získána skupina Lepori v Barceloně. Tato skupina se skládá ze tří závodů: Farma Lepori a L. Lepori, které vyrábí a prodávají farmaka a Laboratorios Ausonia, specializovaný na výrobu pudrů, zásypů a zboží pro děti.


Zpět na začátek

90. léta: rozšíření podnikatelské činnosti a strategická spojení

V roce 1993, kdy zemřel pan Igino Angelini, přechází do vedení celé skupiny pan Francesco, který následně v roce 1992 upevní pozici společnosti v oblasti hygieny a zdravotních potřeb spojením se společností Procter&Gamble. Tato nadnárodní americká společnost v Itálii spojí mezinárodní značku Pampers (dětské plenky) se značkou Lines pro dámské hygienické potřeby. Značka dětských plenek Lines byla licencována jiné společnosti z antimonopolních důvodů. 


V polovině devadesátých let Francesco Angelini s ohledem na diverzifikaci podnikatelských aktivit rozšiřuje potravinářskou skupinu vytvořenou koncem padesátých let – v roce 1993 vstoupil na trh jakostních vín, olejů a uzenin.


Zpět na začátek

Od roku 2000 dodnes: posilování hlavní činnosti podniku a internacionalizace

Od roku 2000 je firma Angelini mezi předními výrobci a distributory generických léků v Itálii. V témže roce janovská společnost Amuchina, výrobce stejnojmenného, ve svém sektoru, předního dezinfekčního a hygienického výrobku v Itálii, vstupuje do skupiny Angelini. V období let 2000 a 2001 skupina kupuje Helsinn Produtos Farmacêuticos a Helfarma Produtos Farmacêuticos, dvě portugalské farmaceutické firmy, které se spojí ve společnost Angelini Farmacêutica a posílí tak přítomnost firmy Angelini na Pyrenejském poloostrově. 

V roce 2002 Angelini kupuje společnost Farmamed, jednu z nejvýznamnějších italských firem v obchodování s parafarmaceutickými výrobky pro velkodistribuci a v roce 2003 vstupuje na trh s fytoterapeutickými výrobky a doplňky stravy koupí společnosti Body Spring. 

Vdalších letech si skupina Angelini prostřednictvím obchodních dohod a partnerství vytváří vývojové základny i v jiných zemích. V roce 2004 společnost získala významný podíl ve společnosti Elder Pharma, jedné z hlavních farmaceutických firem na indickém trhu. V roce 2007 koupila CSC Pharmaceuticals, farmaceutickou skupinu činnou ve střední a východní Evropě a strategického partnera firmy Angelini již od roku 1998. Dále pak v roce 2008 získala řeckou farmaceutickou skupinu – Angelini Pharma Hellas. Od roku 2009 jsou součástí skupiny firmy Alcavis HDC LLC, což je americká společnost obchodující s dezinfekčními a antiseptickými produkty, a pákistánská farmaceutická společnost Angelini Pharmaceuticals (PVT) LTD. 

V období let 2010 a 2011 skupina Angelini rovněž značně posiluje své pozice ve vinařském sektoru koupí vinic Cantina Puiatti ve Furlánsku a firmu Bertani, která je známá především produkcí vína Amarone v oblasti Verony. 

V roce 2011 získává od P&G značku Infasil, která má v Itálii vedoucí postavení v oblasti deodorantů a intimní hygieny. 

V roce 2011 podniká společnost Angelini své první kroky v Turecku tím, že kupuje farmaceutickou společnost Angelini Ilac San. Ve Tic. 

V roce 2012 se portfolio skupiny Angelini rozšiřuje o značky ACE a NEOBLANC (výrobky pro úklid v domácnosti) získaných společností Fater a v sektoru parfumerie se pozice společnosti posilňuje akvizicí firmy ITF s pobočkami v Itálii a Německu.

Od roku 2014 je za sektor vinohradnictví zodpovědná společnost Bertani Domains.

Angelini v uplynulých letech zaměřila své úsilí na strategické terapeutické oblasti: bolesti a záněty, duševní zdraví, infekční nemoci. Díky marketingovým smlouvám s významnými nadnárodními farmaceutickými společnostmi rozšířila společnost Angelini své portfolio výrobků o špičkové značky, včetně mezinárodních značek: v oblasti bolesti a zánětu Vellofent (fentanyl) a Tachifen (paracetamol a ibuoprofen); v oblasti duševního zdraví Adasuve (loxapin), Resilient (lithium) a Latuda (hydrochlorid lurasidonu); v oblasti infekčních nemocí Xydalba (dalbavancin).

 


Zpět na začátek